תיק עבודות לעיצוב
תיק העבודות הוא כרטיס הביקור שלכם המלווה את הקריירה משלב הלימודים ועד בכלל. רלוונטי עבור כל בעלי המקצועות העוסקים בנראות חזותית: מעצבים, מאיירים, אמנים, צלמים ואדריכלים.
התיק חייב להיות עדכני ולשקף את היכולות היצירתיות העדכניות שלכם ולכן חשוב לרענן את התיק מדי פעם, להוסיף עבודות חדשות ולהציג את העבודות בדרך אטרקטיבית מקצועית ונגישה. אידיאלי שיהיו שני תיקי עבודות, האחד בתיקיה ממשית בה ניתן לשלב עבודות מקוריות ומודפסות והאחר דיגיטלי באינטרנט. תיק העבודות המוחשי מכיל עבודות מקוריות והדפסות של העבודות לצד תיק עבודות ויראטואלי-מקוון מועלה לאינטרנט כאתר או בלוג או כמצגת דיגיטלית.
תיק עבודות באינטרנט הוא חלון הראווה ליצירתיות שלכם. מוצג ללקוחות ולצופים שלכם בכל עת, כמכונת מכירה זמינה 24 שעות ביממה.
מהו תיק ממשי וכיצד הוא מוצג
התיק הממשי מכיל עבודות מודפסות על ניר, צילום עבודות, או עבודות מקוריות: רישום, ציור וכדומה. היתרון בתיק הפיסי הוא שניתן לראות את מקור, להבחין בפרטים ולחוש את החומרים. ניתן לעדכן את תכולתו לפני פגישות וראיונות. זהו חסכון בזמן ובמשאבים ביצירת מספר תיקי עבודות המותאמים לתחומים שונים או מקומות עבודה שונים. נסו להתאים את סגנון תיק העבודות לקהלי יעד רחבים ככל האפשר: לקוחות פוטנציאלים, מעסיקים פוטנציאלים, בעלי מקצוע בתחום העיצוב לעבודה משותפת. התיק אמור לשקף את היכולות האישיות של היוצר.
מהו תיק דיגיטלי-מקוון
האופן הקל והזמין ביותר להציג את עצמכם כמעצבים הוא לבנות אתר אינטרנט או בלוג בבניה עצמית. תיק עבודות מקוון מכיל עבודות ממשיות סרוקות או עבודות שנוצרו באופן דיגיטלי על מחשב. היתרון – מיידיות בעדכון התיק על בסיס יומיומי. אפשר גם ליצור מצגת מרוכזת פשוטה ולהעבירה ללקוח לפני הפגישה.
כמה עבודות אמורות להיות כלולות בתיק?
שאלה זו, היא שאלת המאה. בדרך כלל כ20 עבודות לפחות בתיק בגודל A3 או A4, וכ30 עבודות מקוונות (באתר או בבלוג). חשוב להראות סדרת עבודות בכל נושא וייצוג התפתחותי של העבודה, נאמר משלב הסקיצות ועד העבודה המוגמרת. כאשר מציגים פרויקט, יש להציג כל תמונה בנפרד.
מה אמור לכלול התיק?
כללו רק את העבודות הרלוונטיות למשרה המתאימה לתפקיד. לדוגמה עמדת מנהל קרייאטיב לא כוללת עבודת עיצוב. ארטדייקטור זו משרה הדורשת פיתוח קונספט וחשיבה יצירתית. מעצב – עבודת עיצוב וכדומה.
העבודות צריכות לשדר יצירתיות ותקשורת, מעצבים ומאיירים נבחרים לא רק לפי הסגנון שלהם אלא גם לפי התקשורת המיידית המיוצגת בעבודותיהם. התיק צריך לדבר בעד עצמו, אין צורך ללוותו בהסברים ארוכים. המידע הרלוונטי עשוי להיות איך ומתי העבודה נוצרה, מי הלקוח, מה המסר העקרי ולהדגים כיצד השגתם אותו.
אין צורך להעמיס את כל העבודות בתיק העבודות, אלא רק דוגמאות, כדי ליצור סקרנות לפגישה אישית. לפיכך חשוב להיות סלקטיבים. הציגו בתיק את אופי העבודות שהייתם רוצים ליצור בעתיד הממחישים את היכולת הגבוהה ביותר שלכם, יחד עם זאת היו בררנים והראו את הפרויקטים שאתם באמת יכולים לייצר. פרויקטים יזומים כאמור, היא דרך מצוינת 'לעלות דרגה' ולפתח את תיק העבודות. לדוגמה: צילומי מוצרים או תכשיטים באיכות טובה בתנאי אולפן - צלמים המעוניינים בעבודות פרסום וכדומה.
האם מקובל לכלול עבודה ללא לקוח בתיק?
כמובן, תיק עבודות בעיצוב עשוי לכלול גם עבודות שאין מאחוריהן לקוח. מעצבים היוזמים פרויקטים עצמאיים הם מקובלים בברכה, היוזמה מעידה על יצירתיות, סקרנות ותעוזה. בעיקר בתחומים האמנותיים כגון: צילום ואיור.
רצוי לעדכן את התיק ולהיות מוכנים להזמנה לפגישה קרובה... ודאו עם מי אתם נפגשים, מהי המשרה הדרושה, מה אופי עבודת החברה. דאגו להמלצות ממעסיקים קודמים.
כל פגישה הינה הזדמנות לתרגל את אופן הצגת תיק העבודות. לדבר קצרות על הפרויקטים ולהשאיר לצופים בעבודות לשאול שאלות, דרך שיחה ניתן לעמוד על הצרכים המיוחדים של הלקוח או המעסיק מולכם. בררו לעצמכם מהן נקודות החוזקות והחולשות שלכם ותנו דגש על ערכים חיוביים.
כיצד לערוך את תיק העבודות?
מספרו עמודים בתיק ותנו כותרות לכל פרויקט. ניתן לתת שמות לעבודות בפרויקט אך גם לא הכרחי, זה עשוי להסיט את תשומת הלב מהעבודה החזותית.
במהלך העריכה רצוי לקחת צעד אחורה ולנסות להסתכל על התיק דרך עיניים חיצוניות. מנו חברים ומכרים שהם אנשי מקצוע כ'אוצרים' של תיקי העבודות שלכם, דרך העיניים שלהם יהיה קל יותר לברור מה יכנס לתיק ומה לא.
מעצבים מנוסים יודעים כיצד להתאים את תיק העבודות לקורות החיים, לערוך אותו לפי נקודות החוזק, ואז לחשוב באופן ביקורתי, מה תיק העבודות אומר עליך, האם הוא רציני מדי, האם קל דעת? האם משקף אותך? ספרו סיפור דרך העבודות ואופן העריכה של התיק. חדשו דרך קבע את הסיפורים, שתפו את האנשים במה שאתם עובדים עליו כעת או מה שיצרתם בשבועות האחרונים. אל תזניחו את עדכון התיק - גם כאשר אתם עסוקים בפרויקטים מתמשכים.
איך לבנות אתר בחינם, או תיק עבודות באינטרנט
ישנן פלטפורמות פשוטות לבנית אתרים בשיטת גרירה והדבקה, הכוללות תבניות עיצוב הניתנות לשינוי: Wix, Squarespace, או אתרים לבניית פורטפוליו מקוון: bigblackbag, Carbonmade, Behance, Portfoliobox. ניתן לשלב בהם תמונות וקבצי PDF. תבניות האתרים הללו בנויים נכון ומזמינים את הצופים לפעולה – מילוי טופס יצירת קשר או משלוח מייל ליצירת קשר מיידי. אופי העיצוב של האתר יעיד על העיסוק שלכם: צלמים – תמונות גדולות ורשימות, מעצבים גרפים – טיפוגרפיה מעניינת, מאיירים – אנימציה קצרה בעלת אופי יצירתי אמנותי ועוד
.
צרו אתר עם עיצוב פשוט, נגיש ונוח. מטרת תיק העבודות היא לעורר ענין בעבודות שלכם. השתמשו בלוגו מושך את העין עם מוטיב שניתן לזכור אשר יגרום לכם להתבלט.
אין צורך להרבות בתיאורים מילולים ב'אודות', לדוגמה. יש לכם רק מספר שניות לעשות רושם על הצופים בתיק העבודות הוירטואלי שלכם, הציגו באופן מיידי את העבודות.
ולבסוף תיק העבודות נכון יענה על שאלות שהלקוחות שלכם ישאלו את עצמם:
ודאו שהאתר או הבלוג שלכם עונה על השאלות הללו וצרו אותו קל לניווט וגלישה עם מטרות ברורות בכל דף. רצוי כאמור לפרסם המלצות, אנשים אוהבים לדעת מה האיכויות שלכם ומה דעתם של אחרים עליהן. שימרו על קשר ברשתות החברתיות עם האנשים שפגשתם, תוכלו לשתף ולהעלות תוכן חדש על עצמכם ולהעלות עבודות חדשות שלכם.
תיק העבודות הוא כרטיס הביקור שלכם המלווה את הקריירה משלב הלימודים ועד בכלל. רלוונטי עבור כל בעלי המקצועות העוסקים בנראות חזותית: מעצבים, מאיירים, אמנים, צלמים ואדריכלים.
התיק חייב להיות עדכני ולשקף את היכולות היצירתיות העדכניות שלכם ולכן חשוב לרענן את התיק מדי פעם, להוסיף עבודות חדשות ולהציג את העבודות בדרך אטרקטיבית מקצועית ונגישה. אידיאלי שיהיו שני תיקי עבודות, האחד בתיקיה ממשית בה ניתן לשלב עבודות מקוריות ומודפסות והאחר דיגיטלי באינטרנט. תיק העבודות המוחשי מכיל עבודות מקוריות והדפסות של העבודות לצד תיק עבודות ויראטואלי-מקוון מועלה לאינטרנט כאתר או בלוג או כמצגת דיגיטלית.
תיק עבודות באינטרנט הוא חלון הראווה ליצירתיות שלכם. מוצג ללקוחות ולצופים שלכם בכל עת, כמכונת מכירה זמינה 24 שעות ביממה.
מהו תיק ממשי וכיצד הוא מוצג
התיק הממשי מכיל עבודות מודפסות על ניר, צילום עבודות, או עבודות מקוריות: רישום, ציור וכדומה. היתרון בתיק הפיסי הוא שניתן לראות את מקור, להבחין בפרטים ולחוש את החומרים. ניתן לעדכן את תכולתו לפני פגישות וראיונות. זהו חסכון בזמן ובמשאבים ביצירת מספר תיקי עבודות המותאמים לתחומים שונים או מקומות עבודה שונים. נסו להתאים את סגנון תיק העבודות לקהלי יעד רחבים ככל האפשר: לקוחות פוטנציאלים, מעסיקים פוטנציאלים, בעלי מקצוע בתחום העיצוב לעבודה משותפת. התיק אמור לשקף את היכולות האישיות של היוצר.
מהו תיק דיגיטלי-מקוון
האופן הקל והזמין ביותר להציג את עצמכם כמעצבים הוא לבנות אתר אינטרנט או בלוג בבניה עצמית. תיק עבודות מקוון מכיל עבודות ממשיות סרוקות או עבודות שנוצרו באופן דיגיטלי על מחשב. היתרון – מיידיות בעדכון התיק על בסיס יומיומי. אפשר גם ליצור מצגת מרוכזת פשוטה ולהעבירה ללקוח לפני הפגישה.
כמה עבודות אמורות להיות כלולות בתיק?
שאלה זו, היא שאלת המאה. בדרך כלל כ20 עבודות לפחות בתיק בגודל A3 או A4, וכ30 עבודות מקוונות (באתר או בבלוג). חשוב להראות סדרת עבודות בכל נושא וייצוג התפתחותי של העבודה, נאמר משלב הסקיצות ועד העבודה המוגמרת. כאשר מציגים פרויקט, יש להציג כל תמונה בנפרד.
מה אמור לכלול התיק?
כללו רק את העבודות הרלוונטיות למשרה המתאימה לתפקיד. לדוגמה עמדת מנהל קרייאטיב לא כוללת עבודת עיצוב. ארטדייקטור זו משרה הדורשת פיתוח קונספט וחשיבה יצירתית. מעצב – עבודת עיצוב וכדומה.
העבודות צריכות לשדר יצירתיות ותקשורת, מעצבים ומאיירים נבחרים לא רק לפי הסגנון שלהם אלא גם לפי התקשורת המיידית המיוצגת בעבודותיהם. התיק צריך לדבר בעד עצמו, אין צורך ללוותו בהסברים ארוכים. המידע הרלוונטי עשוי להיות איך ומתי העבודה נוצרה, מי הלקוח, מה המסר העקרי ולהדגים כיצד השגתם אותו.
אין צורך להעמיס את כל העבודות בתיק העבודות, אלא רק דוגמאות, כדי ליצור סקרנות לפגישה אישית. לפיכך חשוב להיות סלקטיבים. הציגו בתיק את אופי העבודות שהייתם רוצים ליצור בעתיד הממחישים את היכולת הגבוהה ביותר שלכם, יחד עם זאת היו בררנים והראו את הפרויקטים שאתם באמת יכולים לייצר. פרויקטים יזומים כאמור, היא דרך מצוינת 'לעלות דרגה' ולפתח את תיק העבודות. לדוגמה: צילומי מוצרים או תכשיטים באיכות טובה בתנאי אולפן - צלמים המעוניינים בעבודות פרסום וכדומה.
האם מקובל לכלול עבודה ללא לקוח בתיק?
כמובן, תיק עבודות בעיצוב עשוי לכלול גם עבודות שאין מאחוריהן לקוח. מעצבים היוזמים פרויקטים עצמאיים הם מקובלים בברכה, היוזמה מעידה על יצירתיות, סקרנות ותעוזה. בעיקר בתחומים האמנותיים כגון: צילום ואיור.
רצוי לעדכן את התיק ולהיות מוכנים להזמנה לפגישה קרובה... ודאו עם מי אתם נפגשים, מהי המשרה הדרושה, מה אופי עבודת החברה. דאגו להמלצות ממעסיקים קודמים.
כל פגישה הינה הזדמנות לתרגל את אופן הצגת תיק העבודות. לדבר קצרות על הפרויקטים ולהשאיר לצופים בעבודות לשאול שאלות, דרך שיחה ניתן לעמוד על הצרכים המיוחדים של הלקוח או המעסיק מולכם. בררו לעצמכם מהן נקודות החוזקות והחולשות שלכם ותנו דגש על ערכים חיוביים.
כיצד לערוך את תיק העבודות?
מספרו עמודים בתיק ותנו כותרות לכל פרויקט. ניתן לתת שמות לעבודות בפרויקט אך גם לא הכרחי, זה עשוי להסיט את תשומת הלב מהעבודה החזותית.
במהלך העריכה רצוי לקחת צעד אחורה ולנסות להסתכל על התיק דרך עיניים חיצוניות. מנו חברים ומכרים שהם אנשי מקצוע כ'אוצרים' של תיקי העבודות שלכם, דרך העיניים שלהם יהיה קל יותר לברור מה יכנס לתיק ומה לא.
מעצבים מנוסים יודעים כיצד להתאים את תיק העבודות לקורות החיים, לערוך אותו לפי נקודות החוזק, ואז לחשוב באופן ביקורתי, מה תיק העבודות אומר עליך, האם הוא רציני מדי, האם קל דעת? האם משקף אותך? ספרו סיפור דרך העבודות ואופן העריכה של התיק. חדשו דרך קבע את הסיפורים, שתפו את האנשים במה שאתם עובדים עליו כעת או מה שיצרתם בשבועות האחרונים. אל תזניחו את עדכון התיק - גם כאשר אתם עסוקים בפרויקטים מתמשכים.
איך לבנות אתר בחינם, או תיק עבודות באינטרנט
ישנן פלטפורמות פשוטות לבנית אתרים בשיטת גרירה והדבקה, הכוללות תבניות עיצוב הניתנות לשינוי: Wix, Squarespace, או אתרים לבניית פורטפוליו מקוון: bigblackbag, Carbonmade, Behance, Portfoliobox. ניתן לשלב בהם תמונות וקבצי PDF. תבניות האתרים הללו בנויים נכון ומזמינים את הצופים לפעולה – מילוי טופס יצירת קשר או משלוח מייל ליצירת קשר מיידי. אופי העיצוב של האתר יעיד על העיסוק שלכם: צלמים – תמונות גדולות ורשימות, מעצבים גרפים – טיפוגרפיה מעניינת, מאיירים – אנימציה קצרה בעלת אופי יצירתי אמנותי ועוד
.
צרו אתר עם עיצוב פשוט, נגיש ונוח. מטרת תיק העבודות היא לעורר ענין בעבודות שלכם. השתמשו בלוגו מושך את העין עם מוטיב שניתן לזכור אשר יגרום לכם להתבלט.
אין צורך להרבות בתיאורים מילולים ב'אודות', לדוגמה. יש לכם רק מספר שניות לעשות רושם על הצופים בתיק העבודות הוירטואלי שלכם, הציגו באופן מיידי את העבודות.
ולבסוף תיק העבודות נכון יענה על שאלות שהלקוחות שלכם ישאלו את עצמם:
- מי הם האנשים הללו?
- איפה הם?
- מה הם עשו בעבר?
- הם יש דוגמאות של העבודות שלהם?
- מה סגנון העבודה שלהם ובמה הם טובים?
- עם מי הם עבדו?
- כיצד אוכל להיות בקשר עמם?
- כמה הם גובים?
ודאו שהאתר או הבלוג שלכם עונה על השאלות הללו וצרו אותו קל לניווט וגלישה עם מטרות ברורות בכל דף. רצוי כאמור לפרסם המלצות, אנשים אוהבים לדעת מה האיכויות שלכם ומה דעתם של אחרים עליהן. שימרו על קשר ברשתות החברתיות עם האנשים שפגשתם, תוכלו לשתף ולהעלות תוכן חדש על עצמכם ולהעלות עבודות חדשות שלכם.